Netsplit.se

Föreningen

Föreningen startades våren 2006 med syftet att anordna drogfria events i form av LAN-Partyn i och runt Orsa.

2009 valde vi att flytta verksamheten till Mora kommun för att möjligheterna där passade våran verksamhet bättre med lokaler och fiber.

2010 inledde vi ett samarbete med Rosa Huset i Mora och började växa snabbt då vi kunde hålla en helt annan kvalite på våra evenemang. Sakta men säkert utvecklade vi våra evenemang till att bli bättre och bättre.

2012 fick vi bra kontakt med Amtech i Mora och inledde ett samarbete med dem, genom dem fick vi nya sponsorskontakter som gjorde att vi kunde erbjuda riktigt fina priser i våra tureringar.

Under 2012 bestämmde vi oss för att satsa mycket och så stort det bara gick, vi hittade många nya förmågor som vi tog in i arrangörsstaben efter varje evenemang som gjorde att våra evenemang gick bättre och bättre. Med den vinsten vi gjort under de tidigare evenemangen köpte vi in en del ny utrustning som vi märkt att vi behövt, en riktigt bra server, gigabitswitchar med mera.

Vi växte snabbt ur Rosa Huset och fick flytta verksamheten till en närliggande gymnastiksal. Efter 2 - 3 evenemang så växte vi även ur den. Ca 110 personer var vad lokalerna tillät och vi började söka nya lokaler.

Under 2013 lyckades vi äntligen få loss en större lokal som tillåter oss att växa ännu mer. Vad som väntar oss under 2015 återstår att se, vi tror på att vi kan växa oss mycket större iallafall.

Marcus Björklund - swebeacon

Marcus BjörklundLedamot